Sunday, January 22, 2006

Att piffa upp med små medel och lika liten hjärna...

Idag tog jag en sväng förbi älsklingsaffären Indiska (som vanligt *s*) på jakt efter en duk och ljus att ha till byrån i hallen. Jag föll för en turkos tablett med små silverstreck i och tänkte att jag skulle ha matchande ljus till det. Valet föll på ett par silverglittriga ljuskoppar som passade bra till duken. Åt vilket håll min hjärna var kopplad just i den stunden undrar jag, eftersom jag kom hem och mindes att lampan på byrån minsann hade en gudlfärgad fot. Jag testade ändå hur det såg ut men det kändes inget vidare. Som tur var så fanns ju mina guldiga ljuskoppar på vardagsrumsbordet så de fick vackert byta plats. I slutändan så blev det ju rätt bra ändå...



Trist byrå före



Silvriga ljuskoppar och guldig lampfot. Kändes inte helt hundra...



Guldiga ljuskoppar och guldig lampfot. Nu känns det bra, förutom att tapeten är trist. Men det får bli ett senare kapitel. :-)

1 Comments:

At 9:33 AM, Blogger Jenny said...

Ååååhhh Indiska! Need we say more? ;)

Blev riktigt mysigt!

 

Post a Comment

<< Home